• 22 11 2017
  • Header 001
  • Header 002
  • Header 003
  • Header 004
  • Header 005
  • Header 006
  • Header 007
  • Header 008
  • Header 009
  • 03 01 17 stage2
  • 01 01 17
  • 08 01 16 etappe6
  • 09 10 15 finish
  • 20 04 15 etappe4
  • 17 01 15 huldiging
  • headerfrontpage-13-09-14

Nieuwsbrief

Stay up-to-date with the latest news!

  • sponsor mammoet
  • sponsor mkr
  • sponsor renaulttrucks
  • hella
  • boss machinery
  • vink
  • sponsor dopharma
  • sponsor cabweert
  • sponsor fysio-ermelo prins staal
  • sponsor baroncoatings
  • sponsor truckparts

Mammoet en Eurol blijven Mammoet Rallysport trouw

Geschreven door Enrico van de Craats.

11-07-14 top

Mammoet en Eurol ook dit jaar weer de hoofdsponsors van Mammoet Rallysport. Jan Kleijn van Mammoet, Martijn Pfeiffer van Eurol en Martin van den Brink ondertekenden vorige week de contracten.

“Ik ben er uiteraard heel blij mee,” zei Van den Brink. “Het vertrouwen van onze hoofdsponsors is ook een teken naar andere sponsors toe. Overeenstemming hadden we al, maar de krabbels moesten nog wel worden gezet. Dat is gebeurd op de jaarlijkse sponsordag op het Eiland van Maurik. Het was nogal moeilijk om iedereen bij elkaar te krijgen, met al die drukke agenda’s, maar daar was iedereen er. Dus hebben we de truck aan de kant gezet en de contracten getekend.

”Van den Brink bevestigt dat hij met twee racetrucks – Pascal de Baar is opnieuw de snelle backup – aan de start van de Dakar Rally 2015 zal staan. “We zijn druk bezig met de voorbereidingen. Eind juli hoop ik daar meer over te kunnen vertellen.”

Motor over de finish geduwd

Geschreven door Natascha Kayser.

Martin van den Brink had gedacht wel even naar  de finish te rijden op de laatste dag van de Libya Rally. Die vlieger ging niet op. Van den Brink kreeg 20 kilometer voor de finish te maken met een vastgelopen motor. “Ik had net Giovanni Stigliano ingehaald en dacht zelfs de etappe te kunnen winnen. Niet dus.”

Van den Brink werd op sleeptouw genomen door Guido Slaats, de winnaar bij de quads, aan wie hij zijn vierde plaats in het klassement verloor. “Guido heeft me gesleept, maar ik viel steeds in het mulle zand. Weer wat geleerd: dichter bij het water is het zand veel harder. Dus ik heb de motor door dat mulle zand naar de waterlijn geduwd en gesjord. Daarna heeft Marcel van Wort me nog een eind gesleept, maar het laatste stukje was weer zo mul dat ik de motor letterlijk de streep over moest duwen. Ik heb weer aardig lopen zweten.”

Uitstekende vierde plaats ondanks ‘heftig dagje’

Geschreven door Natascha Kayser.

Martin van den Brink leverde in de vijfde etappe van de Libya Rally een uitstekende prestatie door als vierde motorrijder te finishen. Dat resultaat had hij te danken aan goede navigatie en scherp opletten in een deel met veel keien, waar een paar andere motorrijders fouten maakten die tot valpartijen leidden.

Zelf maakte Van den Brink ook een flinke klapper, waar hij wel last van had, maar die geen grote gevolgen had. “Ik heb geprobeerd het tempo constant te houden”, vertelde Van den Brink in het bivak bij Icht, in het zuiden van Marokko. “Dat lukte heel aardig, maar ik maakte daarbij de fout om te ver vooruit te kijken. Na de duinen was er een vlakte van een paar kilometer, die achteraf ook nog een soort duin bleek te zijn, die ineens een meter of drie, vier naar beneden ging. Ik ging nog van het gas af, maar kon geen kant op. Ik ben het  gat in gesprongen en kwam op de wielen neer. De motor sloeg vol in de vering. Tja, ik weeg 90 kilo, dus die klap moest op een of andere manier worden opgevangen. Ik voelde mijn rug zo ongeveer knakken bij de landing en sloeg met mijn helm op de navigatie-apparatuur voorop de motor. Dat heb ik de rest van de dag wel gevoeld, hoor. Op de laatste 100 kilometer – verbinding over de weg – wist ik niet meer hoe ik moest zitten, dus ik was heel blij dat ik in het bivak was en mijn rust kon pakken.”

Van den Brink bij Van Ginkel tot helikopter

Geschreven door Natascha Kayser.

Bij een crash in de zesde etappe van de Libya Rally heeft Alex van Ginkel zijn schouderblad gebroken. De klassementsleider bij de motoren werd per helikopter naar het ziekenhuis gebracht en maakt het goed. Hij zal morgen bij de finish van de rally zijn. De nummers 2, 3 en 4 van de dag ervoor – Kim de Rycker, Giovanni Stigliano en Martin van den Brink – werkten nauw samen om de hulpverlening op gang te krijgen in het gebied zonder mobiel bereik en bleven bij Van Ginkel tot die in de helikopter lag.

De etappe van Icht naar Tan-Tan ging over een route met veel en grote keien. De vier voorste motorrijders reden niet ver uit elkaar op een gedeelte, na de tankstop, waar enorm veel stenen lagen. “Dan ga je langzamer rijden”, vertelde Martin van den Brink, “maar dat is juist niet handig. Ik ben zelf drie keer gevallen omdat ik te langzaam reed. Dan ben je niet scherp en tikt zo het voorwiel weg op een steen. Dat is bij Alex ook gebeurd: hij reed helemaal niet hard. Hij is gewoon ongelukkig terecht gekomen, met zijn schouder op een steen.”

Martin van den Brink lekker op tijd aan een biertje

Geschreven door Natascha Kayser.

Doordat hij mooi op tijd klaar was met de vierde etappe van de Libya Rally, kon Martin van den Brink lekker genieten van een welverdiend koud biertje in het bivak bij Foum Zguid. Van den Brink finishte als zevende, ruim een uur achter Alex van Ginkel, en staat in het klassement van de motoren na vier etappes achtste.

Contact was vandaag een beetje lastig, doordat het bereik in het bivak erg slecht is, maar Van den Brink liet weten dat hij een goede dag had en tevreden is met het resultaat. Van zijn afstap in de derde etappe had hij weinig last meer gehad.

De etappe van Zagora naar Foum Zguid begon met een technisch, vaak trialachtig deel en eindigde met een duinenstrook van 30 km en Lac Iriki, een uitgestrekt zoutmeer. De motorrijders hadden, doordat ze als eersten starten, nog niet veel last van de opstekende wind die de deelnemers in de auto’s en trucks uiteindelijk al het zicht zou ontnemen. 

USB Stick 8 GB

410205 006

Mammoet Dakar Truck 2016 1:50

810202 003

@MammoetStore

Twitter response: "Sorry, that page does not exist."