• 22 11 2017
  • Header 001
  • Header 002
  • Header 003
  • Header 004
  • Header 005
  • Header 006
  • Header 007
  • Header 008
  • Header 009
  • 03 01 17 stage2
  • 01 01 17
  • 08 01 16 etappe6
  • 09 10 15 finish
  • 20 04 15 etappe4
  • 17 01 15 huldiging
  • headerfrontpage-13-09-14

Nieuwsbrief

Stay up-to-date with the latest news!

  • sponsor mammoet
  • sponsor mkr
  • sponsor renaulttrucks
  • hella
  • boss machinery
  • vink
  • sponsor dopharma
  • sponsor cabweert
  • sponsor fysio-ermelo prins staal
  • sponsor baroncoatings
  • sponsor truckparts

Mammoet Rallysport worstelt met tegenslag, maar komt boven

Geschreven door Berry Kamphorst.

´De samenwerking met Riwald werpt duidelijk zijn vruchten af´

SAN JUAN - De beide equipes van Mammoet Rallysport zijn in de openingsfase van de elfde etappe door grote technische tegenslag getroffen. De formaties van Martin van den Brink en Pascal de Baar weigeren echter de handdoek in de ring te werpen. ,,We geven niet op. We doen er alles aan om de finish te halen.´´ Al vrij snel na de start van de etappe van San Juan naar Rio Cuarto bleek de truck van Martin van den Brink niet naar behoren te functioneren. Op een ander punt in het eerste deel van de proef sloeg de pechduivel ook bij Pascal de Baar keihard toe.

Met behulp van Ed Wigman en de Franse formatie van Boucou bereikten de trucks de finish van het eerste deel. Vervolgens moest er een traject van 370 kilometer worden afgelegd naar de start van het tweede deel.
Van den Brink en zijn mannen kwamen niet door de duinen. ,,We hebben het achter differentieel kapot,´´ zo liet Martin net voor de start van het tweede gedeelte van de special weten. ,,We hadden geen achterwielaandrijving en kwamen niet door de duinen. We zijn geholpen door Ed Wigman. We zijn dolblij met de hulp van Ed Wigman, Joel Ebbers en Hendrik-Jan Slijkhuis. De samenwerking met de mannen van Riwald Rallysport heeft zich vandaag volledig bewezen. Zonder Ed en zijn mannen waren wij nooit door de duinen gekomen.´´

Voor Pascal de Baar, Wouter de Graaf en Martin Roesink spatte vrijdag de sportieve droom uiteen. ,,Pascal heeft een kapotte versnellingsbak. Hij wordt gesleept door de Fransman Michel Boucou.´´ De Baar en zijn manschappen raken door het tijdverlies van deze etappe hun plaats in de top tien kwijt. ,,Jammer, maar we willen wel naar het podium in Buenos Aires,´´ aldus een als altijd strijdlustige Martin.

Op de verbindingsroute moest de Harskamper concluderen dat de problemen niet te verhelpen zijn. ,,Wij moeten verder met alleen voorwielaandrijving. Pascal kan niet meer op eigen kracht verder. Wij zullen hem over het tweede deel van de proef slepen. Als Ed Wigman ons passeert kan hij Pascal weer verder slepen.´´

Voor Van den Brink en zijn mannen was de teleurstelling groot. ,,Ja natuurlijk is dit vervelend. We hadden vandaag graag nog iets laten zien. De proef zou ons goed moeten liggen. Maar nu hebben we de uitdaging om de finish van de etappe te halen om morgen (vandaag) weer te kunnen starten.´´

Om 00.50 uur (Nederlandse tijd) begon Martin van den Brink aan het tweede deel van de proef over ruim 200 kilometer. ,,Het zal wel laat worden, maar we gaan samen de finish halen. Hoe dan ook. De kopman neemt de snelle assistent op sleeptouw.´´

De teams van Mammoet hopen rond 3.30 uur de finish te bereiken. Wordt vervolgd..


Tekst: Berry Kamphorst
Foto: Martin Alipaz

USB Stick 8 GB

410205 006

Mammoet Dakar Truck 2016 1:50

810202 003

@MammoetStore

Twitter response: "Sorry, that page does not exist."